onsdag 20 maj 2009

Det finns ingen vackrare än du, i din vanliga tröja och i ditt våta hår

När jag gick hem från jobbet idag luktade det blöt asfalt. Det finns ingenting jag förknippar mer med sommaren än just lukten av regn en varm sommardag. Och det är få saker som får mig så nostalgisk. En person sa till mig att något av det mest befriande är att dansa när skyarna öppnar sig. Det är nog sant. Jag ska lägga mig på altanen, lyssna på Jakob Hellman och försöka att njuta av sentimentaliteten. Ifall jag lyckas med det vore det befriande om något.

http://www.youtube.com/watch?v=7f3eLLeOu8U

Ibland vill man inte gärna gå in
fast regnet öser ner
Ibland vill man hellre sitta kvar
och skratta högt där döden ser
Kom med och lägg dig i gräset under mig
och blöt ner kläderna
Vad tänker du på?
Och lägg dig på marken under om du vill
kom och sätt ditt liv på spel för min skull

Inga kommentarer: