tisdag 9 juni 2009

The good old days

På jobbet delar jag rum med Dan, 64, som har arbetat på W sedan 1972. Han brukar berätta historier om "den gamla goda tiden". Idag diskuterade vi konst. Han sa att företagets avlidna före detta VD köpte in ett gäng Picassoskisser som han sedan sålde till någon konstförening på Tjörn. Sedan diskuterade vi EU-valet. Han hade ganska intressanta åsikter om piratpartiet. För att vara en 60-taggare, menar jag.

"Jaa men alltså... Sno musik har man ju gjort genom alla tider. På min tid, om man hörde något svängigt på radion, ja då spelade man ju in på en sån där kassett. Det är klart man gjorde det".


Sedan visade han en bild på Reinfeldt där han hade en vit- och rödrandig slips.

"Det säger jag, att den skulle jag inte ge mycket för. När man är minister kan man väl ändå ha en snygg slips? Varför ska det alltid vara sådär på tvären?"

Jag har även fått hans dator, för "den där burken har jag inte tittat i på två år".

Åh, Dan. Var har du varit i hela mitt liv?

1 kommentar:

Anonym sa...

:)
Mamma