måndag 8 juni 2009

Integritet?

Såhär dålig uppdatering var det längesen jag hade. Det har för en gångs skull hänt så mycket att jag inte haft någon tid över. Jag har flyttat. Vilket känns bra. Lite för bra, i och med att det är så tillfälligt. Men jag får försöka att inte tänka så. Jag har dessutom fått en panikattack på klubb. När jag bara helt plötsligt insåg att de flesta människor som är ute är totalt iq-befriade och att hela den livsstilen är så fruktansvärt meningslös. Och att jag i högsta grad är en del av den. Då började jag lipa. Men en kram från Peter på Järntorget och att få sova i min (Eriks) säng i mitt (Moas pappas) egna rum gjorde det hela lite bättre. Och så gick jag ut igen. Men jag hann i alla fall med en aktivitet på dagen, vilket gjorde mig så jäkla glad. Dodge ball i Haga kommer bli sommarens grej, kom ihåg var ni hörde det först!

En annan orsak till att jag inte skrivit på länge är att det kom fram en för mig okänd tjej på stan och sa att hon läser min blogg. Visserligen tyckte hon att den vad bra och allt det där, men ändå fick jag lite obehagskänslor (ta inte illa upp, tjejen!). Teknisk som jag är har jag aldrig lyckats utröna hur man ser hur många besökare man har. Men jag har alltid utgått från att det är mina bekanta som läser, sisådär femton personer eller så. Jag har ibland funderat över att jag ofta skriver väldigt personligt till allas förfogande och bedömande. Lika snabbt har jag avstyrt sådana tankar på grund av att jag står för allting och att jag har en ganska avslappnad attityd till vad andra människor tänker och tycker om mig. Det är en av de egenskaper jag uppskattar mest hos mig själv. Men jag vet inte riktigt. Hur personlig kan man vara i en blogg utan att tappa sin integritet? Eller är den typen av integritet bara någon slags dom för att man föddes i Sverige där alla ska vara så jävla privata hela tiden? Jag kommer förmodligen fortsätta skriva precis som vanligt, med hopp om att jag inte lyckas lista ut hur man ser besökarstatistik.

Nu ska jag sätta mig en stund på balkongen och andas. Ny vecka. Även om söndagsångesten inte är lika intensiv idag vet jag att jag kommer att hata måndagen lika mycket som vanligt. Gud, vilken oerhört meningslös dag.

Och en sak till... Heja miljöpartiet i EU-valet! Rött är gött, grönt är skönt, blått är not! So long!

Inga kommentarer: