måndag 29 juni 2009

Here we go again

Det är ett privilegie att bo precis vid Botaniska. Sanna och jag tog med oss en filt, kuddar och böcker och parkerade oss under ett träd. Hon sov, jag läste stundom, stundom låg jag på filten och såg upp på grenarna ovanför mig som blåste fram och tillbaka i vinden. Vid varje sådant tillfälle kan jag inte låta bli att fundera på framtiden. På flytten till Australien som med största sannolikhet kommer bli av. Hur långt från det där trädet i den där trädgården i den här staden från de här människorna jag kommer vara. Huruvida det kommer vara skönt att komma ifrån allting, eller ifall jag kommer sakna det. Och med ens insåg jag att jag påbörjat precis samma tankeprocess som jag gjorde innan jag flyttade till England. Det är synd att träden bara kan ge en frågor och inga svar.




3 kommentarer:

Anonym sa...

hello beautiful...

Anonym sa...

Emma! Ska du till Australia!? Jag flyttar dit i Augusti så då får du allt höra av dig när du kommer ner!

/ Carro Rafstedt

Mimmi sa...

DU AR SA SNYGG. vadda australien? jag ska ocksa! nar ska du? :P