tisdag 23 juni 2009

Idag, igår, imorgon

Jag har helt tappat verklighetsuppfattningen. Efter att ha varit barnvakt mellan fyra på eftermiddagen till ett på natten kom jag hem, drack en kopp thé för min hals som gjorde ont och gick och la mig. En halvtimma tickade långsamt förbi och paniken steg på grund av att jag inte somnade. Sedan kom hostan från helvetet. Sån där rethosta i kombination med svidande hals och alarm ställt till halv sju på morgonen. Lite feberyra på det också. Sjukskrivningen från jobbet var oundviklig. Nu har jag sovit mellan halv sju och nio och kan inte alls relatera till den fina sommarkvällen där ute i friheten. Jag orkar inte röra mig mer än nödvändigt, så jag sparar min hjärnkapacitet och fingertoppskänsla genom att visa de fyra senaste dagarna i bilder istället för text.

Det är korvgrillning i Slottsskogen, det är skrapat knä, det är Andra Långgatan sett i ett helt annat perspektiv, det är dagen-innan-midsommar-firande på Rio Rio med obscena lappar, midsommarkrans, nubbe och pärondryck, det är bitterhet över ösregn på självaste midsommar, det är champagne på landet i Askim, det är mer ösregn, det är jordgubbstårta och kaffe, det är helt plötsligt sol, det är spårvagnsfärd till svartklubb vid Delsjön, det är bubbelplast, det är rödvin i ölburk, det är smutsiga converse, det är cigarettrök på bryggan, det är lite överstyr, det är Delsjön i Antichrist-anda, det är Änggården i morgonljus, det är skor sedda i dagsljus, det är frukost och snusk på Linnégatan, det är barnpassande av fyra duracellkaniner på speed...


































































Och det tragiska slutet vet ni redan.

4 kommentarer:

Mathias sa...

Krya på dig! Ska tilläggas att en och annan bild där... (på undertecknad) inte var helt okej :D
pöss

Emma sa...

Vi hade roligt i alla fall!

Mathias sa...

true that, alternativt att du blev attackerad av ett monster.. men vad fan... jag ser väl uppenbarligen ut så större delen av tiden..

Emma sa...

Du var nog bara extremt tankad på rödvin. Vilket är fullt normalt på självaste midsommar.