torsdag 18 juni 2009

The winner takes it all

Sitter i mina jeanstights i Sannas rum. Fönstret är öppet och sommarnatten där utanför är kylig men ändå behaglig. Jag somnade nyss i soffan framför Matrix efter en fin kväll tillsammans med mina gamla vänner som jag inte träffat på evigheter. Det är konstigt hur man brukade göra allting tillsammans och helt plötsligt vet man inte vad de har för planer, drömmar, tankar, känslor. Inte ens vad de gjorde i helgen eller vad de ska göra i sommar. Det är lite sorgligt men jag antar att det är så det fungerar. Man kan inte samla alla man någonsin brytt sig om i en säck och släpa med sig resten av livet. I slutändan har man trots allt bara sig själv. Och det är svårt att sammanföra sin fysiska skapelse med alla man vill, trots att en psykiska vilja hade föredragit det.

Igår var jag på bingo på Kontiki med Sabina, Sanna och KB. Sabina fick en rad och vann ett paket knäckebröd och en boll. Hon tyckte dock att det "faktiskt var lite störande" att hon vann knäckebröd i och med att hon köpt ett paket samma dag. Däremot tror jag att lyckan av att bara vinna var nog för henne. Det märktes när hon slungade sig över staketet och visade rompen för hela Slottsskogen i något slags lyckorus som hon efteråt inte mindes. Hon är fin, min Sabina.

Jag vann som vanligt ingenting. Men jag har ju däremot en alldeles förstummande, livslång tur i kärlek! Lucky me.

Inga kommentarer: