torsdag 13 augusti 2009

Sabina


Vi under en värmelampa någonstans i Göteborg. Det var min födelsedag igår. Jag firade den med bland annat Sabina, precis som för ett år sedan. Fast för ett år sedan var det bara hon och jag. Vi var i London, vi hade precis lämnat vårt rövhål till lägenhet och satt på en stenbänk utanför Old Street Station och drack varsin Ice Dragon och rökte Lucky Strike. Natten till min födelsedag sov vi i Kristoffers säng. På morgonen väckte de mig med sång och en öl på sängen. Dagen spenderade vi genom att springa runt i östra London och försökte desperat hitta någonstans att bo. Det ena stället värre än det andra. Regnet öste ner. På kvällen lagade Kristoffer och Calle mat och Nima och Alex kom över. Det var fint, fast det underlättade inte direkt. Det var den värsta födelsedagen i mitt liv. Jag kan till och med säga att det var en av de värsta perioderna i mitt liv. Jag gjorde saker jag verkligen inte kunde stå för, och när jag ser tillbaka i min blogg skriver jag att det var precis vad jag behövde just då. Inte för alltid, men precis just då. Som att det skulle berättiga någonting. Såhär i efterhand kan jag med säkerhet säga att det var det minsta jag behövde. Visst, det var spännande och gav någon slags livserfarenhet, men inte på ett positivt sätt. Inte alls.

Men jag hade ändå Sabina. Och vi står kvar på samma plats som vi gjorde då. Även om allting runt oss har förändrats. Snart flyttar hon och jag kommer sakna henne så oerhört mycket. Men jag vet att vi kommer fira fler födelsedagar ihop. Kanske inte nästa år, men nästa, nästa och nästa...

Inga kommentarer: