söndag 30 augusti 2009

The times they are a-changing

Den senaste veckan har gått så otroligt långsamt. Jag har aldrig varit med om liknande. Som att man läser en bok som inte utspelar sig längre än ett par dagar men det tar två månader att läsa ut den. Så många intryck. Så många förändringar. Färgen på löven börjar ändras, lukten och känslan i luften förändras. Hösten är här och jag har flyttat hem, börjat på en annan avdelning på jobbet och vet ärligt talat inte vad jag ska känna. När ens vardagliga liv, ens känslor och allt det man är så van vid känns helt nytt och främmande - är det någonting man ska uppskatta? När det äntligen sker en brytning mot det som är så invant att det knappt känns längre. Problematiken ligger kanske i att det inte är så mycket utåt som förändrats, utan mest magkänslan. Inuti. Och jag ligger här och kan verkligen inte komma på ifall jag gillar det eller inte.

We're the trees still green in november
And I know I can't remember summer being so gone
And I will play along
But it feels, it feels so much
That we're don't know what we're doing

Inga kommentarer: