måndag 28 december 2009

Babies

Har fastnat framför Spotify. Spelar listan med tre låtar på repeat. Beautiful child med Fleetwood Mac, Babies med Pulp och så Left & right in the dark med han den där Julian Casablancas. Min tidsuppfattning är fullkomligt uppfuckad, det känns som jag varit ledig i en evighet, det känns som att jag har slutat jobba, jag vet knappt vilken dag det är men känner på den något sentimentala undertonen att det är söndag. Jag kollar på kalendern i mobilen en gång i timman för att försöka att få någon slags överblick över de här sista tre (eller hur många var det nu igen...) veckorna jag har kvar i den här staden. Min stad, hatkärlek, som vanligt. Funderar på att resa mig, kanske gå på toa, kanske köpa en pizza... hyra en film? Mullholland drive, pallar man? Är hela tiden på väg att sätta på Twin Peaks-boxen men kommer gång på gång till min stora besvikelse på att jag har sett klart. Och det är lite för tidigt att börja om. Eller är det någonsin för tidigt att börja om? Antingen för tidigt att börja om eller för sent att börja om. Jag vill börja om!!!


Inga kommentarer: