söndag 3 januari 2010

The death of us


This ain't moving on, I know

But who decide that it has to be so
I could wait for you all my life
it would be no waste or sacrifice
I'd rather die alone than letting go
I'd rather die alone than letting go


Sitter och dricker rom och cola med Frida på Prinsgatan. Har packat och flyttstädat hela dagen och rummet är nästan tomt nu. Det ekar. Det här blir min sista kväll i den här lägenheten. Åter igen någonting att lämna bakom sig. För det är så jag ser det. Jag har en tendens att se tillbaka hellre än att se framåt. Att känna sorg och saknad för någonting hellre än förväntan. Nu sitter jag mest här och är bitter för att jag måste lämna det här bakom mig, istället för att vara glad för att jag om två veckor kommer komma ifrån den här staden som jag i själva verket är så fruktansvärt trött på.

Ja jag vet inte vad det är men nåt fel är det ju.

Inga kommentarer: