torsdag 28 januari 2010

En vecka, en månad?

Så mycket jag gjort den senaste veckan har jag inte gjort det senaste halvåret. Det känns som vi varit här i en månad. Det är väldigt konstigt, jag har aldrig upplevt den känslan innan. Att ha absolut noll koll på tiden. Ni vet, oftast kan man inte bestämma sig för ifall tiden gått fort eller långsamt. "Det känns längesen fast ändå inte". Tiden är liksom bara tiden, den kan varken gå fort eller långsamt för den existerar egentligen inte. Här däremot, i denna nya fantastiska stad, efter en 28-timmars flygresa, känner jag för första gången att tiden är närvarande. Att den går oerhört långsamt trots att vi har gjort så mycket.

En timme, en minut. Och jag trivs med tillvaron just nu. Det är skönt att känna att livet är lite mer.

Inga kommentarer: