lördag 30 januari 2010

I think I better run, run, run

Springa i trettio graders värme är ingenting jag rekommenderar. Dock är det lika skönt som alltid när helvetet är över. Vi har en lugn helg, igår hängde vi i parken hela dagen med Jodie och Beck och ett tjugotal av Melbournes alla hundar. Sedan gick vi på bio och såg The Road. Helt fantastisk. Efteråt drack vi kaffe på ett litet ställe på Lygon Street. Ikväll skall Sandra och jag laga squashplättar till tjejerna, enligt Sandra är det hennes specialitet, jag hoppas på det för jag är kanske inte känd för att vara den bästa kocken. Jag gör sallad och diskar!

Livet här är annorlunda mot livet i Göteborg i det avseendet att möjligheterna är ändlösa. Ifall du vill kan du gå ut varje kväll, vilket vi gjorde nu i veckan. Jag föredrar självkart valmöjligheter, däremot blir jag lite orolig. Det sista jag vill är att livet här skall bli som mitt liv var i London. Att det inte blir ett val utan ett tvång. Jag känner mig själv och jag vet att jag lätt dras med. Samtidigt vet jag att jag på något sätt har "vuxit upp". Jag vet vad jag mår bra av och jag är bättre på att prioritera just de sakerna. Jag är helt enkelt trött på att det oftast är mitt eget fel när jag mår skit. Ingen mer romantisering av det destruktiva.

1 kommentar:

Sabina sa...

Som man skulle sagt i fbvärlden; Sabina likes this.