lördag 6 februari 2010

CRASH BOOM BANG

Jodie och Amy har köpt två ABBA-vinyler åt oss. "In case you get home sick". Så otroligt söta. Igår lagade vi middag när vi var fulla, det var fantastiskt roligt. Sedan kom Ciaran, Beck och några andra över och vi drack rosé och dansade till Lady Gaga i vardagsrummet. Jag har känt ett första sting av längtan. Inte hemlängtan, men saknad efter mina vänner och min familj. Sandra och jag skulle egentligen gå på Melbournes akvarium igår men efter att jag läst alla mail jag fått kände jag bara för att ligga i sängen och stirra upp i taket. Det är sådan jag är; jag försöker oftast tänka positivt och är ganska rationell när det kommer till känslor. I den mån man kan vara rationell. Men ibland slår det bara till. Crash boom bang. Idag känns det bra igen. Jag sitter i köket och det blåser svalt från fönstret. Amys kusin kommer snart, vi skall passa hennes hund i två veckor. Jag är l y c k l i g.

Inga kommentarer: