måndag 1 februari 2010

Four seasons in one day

Igår var det fyrtio grader och jag höll på att dö. Vi var på en pub där Jodie och de andra sålde kläder och skor. Sandra och jag satt utanför under ett träd med varsin cider hela dagen och försökte röra oss så lite som möjligt. Runt fem kom det plötsligt en kall bris genom ett av fönstren på övervåningen och regndroppar började falla. På fem minuter blev det molnigt, 25 grader och regn. Jag har aldrig varit med om något liknande, men tydligen är det ganska vanligt för Melbourne.

Idag har vi varit vid St Kilda Beach igen, suttit på en takterrass, sett ut över havet och druckit rödvin tillsamman med Andrew. Vi pratade lite om vår kommande resa till Nya Zeeland. Det finns så mycket att se fram emot. Och jag börjar förstå hur den här staden ser ut. Lite mer för varje dag. Det var en av de bästa upplevelsena från London; att åka till ett helt främmande ställe och bit för bit bygga upp ett nytt liv; nya platser, nya upplevelser, nya människor, nya erfarenheter. Jag känner mig mer levande nu än vad jag gjort på väldigt, väldigt länge.




Inga kommentarer: