lördag 13 februari 2010

Love at first sight


Jag är kär för andra gången i mitt liv. I den här staden. Träffade Ida igår och tydligen skall hon åka hem till Göteborg om två veckor efter ett år här. Jag fick lite ångest när hon berättade det. Självklart kommer det bli underbart att träffa alla igen, men när jag tänker på Göteborg som stad vill jag verkligen inte tillbaka. Det ger mig absolut ingenting. Och det finns ingen annanstans som jag känner mig mer fången och tillbakahållen. Den bittra sanningen är dock att jag kommer att bli tvungen att åka tillbaka dit. Förhoppningsvis har jag ändrat uppfattning då. Förhoppningsvis kommer jag vilja göra slut med min älskare Melbourne och åka tillbaka till mitt trygga äktenskap. Önsketänkande? Det återstår att se. Nu skall vi på grillfest hos Adan och senare blir det white trash-maskerad hos Ciaran. Jag skall ha jeansshorts, jeansväst, en platinablond peruk och knallrosa läppstift. Bogan.

3 kommentarer:

lajjssa sa...

hej emma!! Va längesen man läste din blogg, men nu såg ja ju den på facebook. Va bra du skriver! Känner igen det där med hatkärlek till städer :) Förstår att du har det underbart i Melbourne..(en liten parentes, såg i gp att den hade utsetts till världens 3dje (typ) bästa stad att bo i, göttt! Ta hand om dig. pussokram lisa.

Ebbis sa...

Ameh. Välj Stockholm nästa gång! (hett tips)

Emma sa...

tack vännen! melbourne är fantastiskt. och du ebbis, jag är nog trogen det gamla götet trots allt ;)