fredag 12 februari 2010

Saker man ser

I London snodde vi internet från grannarna. Man var tvungen att sitta på kylen för att kunna ha datorn i exakt rätt position. Ibland började kylen vibrera. Hur som helst. Här på 294 Rathdowne Street "lånar" vi internet från internetcafét runt hörnet och då får man väl acceptera att det ibland inte fungerar. Som de senaste dagarna. I tisdags var jag på rooftop cinema. Satt högt upp på en takterass mitt bland Melbournes höghus, har aldrig varit med om något liknande. Jag gillar känslan av att befinna mig i en riktig storstad. Även om vi mest hänger i Carlton North där vi bor vet man att staden ligger runt hörnet. Man känner det. Häromdagen var vi hemma hos Jodies mamma igen och träffade hennes systerdotter. Jodies pappa var där, vi pratade om när han åkte båt till Europa på 60-talet. Han var i Göteborg och berättade hur staden var på den tiden. Det känns som jag hade tyckt bättre om min hemstad då. Igår regnade det så mycket när vi satt i bilen på väg hem från Mordic Alloc att vi var tvungna att stanna. När vi satt där på parkeringsplatsen och hörde regnet slå mot taket såg vi två bilar krocka.

Sandra har precis lagat amerikanska pannkakor. Jodie läser en tysk pinup-bok. Echo and the bunnymen spelas i vardagsrummet. Jag har skurit upp bananer och jordgubbar samt vispat grädde. Finns det något bättre än att äta?

Inga kommentarer: