torsdag 25 mars 2010

Tankar

När jag går till och från jobbet går jag som sagt längs vattnet vid South Bank. Samtliga gånger jag gått där har jag fått en slags fånig känsla (lycka?) i magen och börjat le helt oprovocerat. Häromdagen lyssnade jag på Minnen av aprilhimlen när jag gick där, och det var nästan så att jag ville göra ett glädjeskutt. Jag vet inte om känslan av tillfredsställelse är äkta bara för att jag har flyttat till en annan stad. Ifall jag bara lurar min egen hjärna och mina tankar att "nu är du i Melbourne och då skall du vara glad". Men en känsla är en känsla och den existerar oavsett orsaken till den. Och jag kanske bara är jävligt trött på att gå runt och vara miserabel hela tiden. Jag tror fortfarande att man kan styra det mesta själv.

Idag känner jag mig dock lite miserabel. Alkohol får mig att känna så, ibland. Det är därför jag inte dricker som en galning längre. Det är helt enkelt inte värt det.

Inga kommentarer: