måndag 26 april 2010

Saknad

Vi får inte internet att fungera. Det är skrämmande när man förstår hur beroende man faktiskt är. Saken är ju den att internet är ett hjälpmedel som för Sverige närmare Australien. Som gör det faktum att jag är 8 timmar i framtiden från min familj och mina vänner mer uthärdligt. Jag har alltid sagt att jag inte brukar sakna människor. Inte så att det blir jobbigt, vill säga. Det var innan jag spenderat över tre månader hemifrån. Jag saknar så jag håller på att sprängas. Fast någonstans gör jag det med ett leende på läpparna. Med en vetskap inom mig att saknad är ett bevis på att jag har bra människor i mitt liv. Människor som inte glöms bort bara för att allting annat är nytt och spännande. Människor som inte glömmer bort mig.

3 kommentarer:

Sanna sa...

Jag glömmer dig aldrig, lillasyster. Tänker på dig varje dag, saknar dig så otroligt mycket.

Sabina sa...

Jag saknar dig så jävla mycket med! Men som du avslutade inlägget, så är det ju faktiskt. Allt kommer vara precis som vanligt när vi ses igen och det ger mig ett leende på läpparna.

Karin sa...

Jag tycker australiens internet är dumt. jag vill läsa din blogg men det finns inget att läsa. jag vill skypea med dig men det finns inget skype. förstår du vilket dumt land du är i?!